Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Metsäteollisuuden kuljetukset Suomen sisällä ovat noin 80 miljoonaa tonnia vuodessa, josta 75-80 % on tiekuljetuksia ja loput pääosin rautatiekuljetuksia. Toimialan tuotannosta vientiin menee yli 70 %, ja merikuljetusten osuus viennistä on yli 90 %. Kuljetusketjun alkupäässä iso osa kuljetuksista on alemmalla tiestöllä mukaan lukien yksityis- ja metsätiet, ja raakapuuta kulkee paljon myös vähäliikenteisillä radoilla.
Parlamentti antoi vihreää valoa nykyisen kuljetuskaluston käytölle Suomen ja Ruotsin rajalla myös tulevaisuudessa.
Suomen nykyinen jäänmurtokapasiteetti ei riitä vastaamaan edes tyypillisiin talviolosuhteisiin.
Vehviläinen selvittää liikenteen rahoituksen ja verotuksen uudistamisen mahdollisuuksia metsäteollisuudelle.
Viennin osuus tuotannosta vaihtelee tuoteryhmittäin 60 ja 97 prosentin välillä.
Lausunto luonnoksesta hallituksen esitykseksi uudeksi päästökauppalaiksi
Hallituksen esitys eduskunnalle valtion talousarvioksi vuodelle 2024
Liikenneväylämme eivät tarvitse ainoastaan rahoitusta, vaan myös lähestymistavan muutosta.
Tuore selvitys tutkii, kuinka nykyinen tie- ja rataverkko vastaa yritysten tarpeisiin eri maakunnissa.