
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Metsäteollisuuden kuljetukset Suomen sisällä ovat noin 80 miljoonaa tonnia vuodessa, josta 75-80 % on tiekuljetuksia ja loput pääosin rautatiekuljetuksia. Toimialan tuotannosta vientiin menee yli 70 %, ja merikuljetusten osuus viennistä on yli 90 %. Kuljetusketjun alkupäässä iso osa kuljetuksista on alemmalla tiestöllä mukaan lukien yksityis- ja metsätiet, ja raakapuuta kulkee paljon myös vähäliikenteisillä radoilla.
Elinkeinoelämä esittää ratkaisua Suomen ja Ruotsin välisen tavaraliikenteen tehokkuuden turvaamiseksi.
Metsäteollisuus ry tukee esitystä liikennepolttoaineiden energiasisältöveron alentamiseksi
Luonnos hallituksen esitykseksi eduskunnalle laiksi raideliikennelain ja liikenteen palveluista annetun lain muuttamisesta
Suomen vanhenevaa jäänmurtokalustoa on uusittava vähäpäästöisemmillä ja nykyaikaisten rahtialusten tarpeisiin vastaavilla jäänmurtajilla.
Toimivat väylät parantavat huolto- ja toimitusvarmuutta sekä lisäävät koko Suomen houkuttelevuutta investointiympäristönä.
Kriittisten kuljetusten kustannukset tuplaantuvat 2025 mennessä, ellei vähäliikenteisten teiden ja niiden siltojen ylläpidosta huolehdita
Metsäteollisuudessa vaikutukset näkyvät etenkin raaka-aineen hankinnassa sekä haasteina logistiikassa.
Päätökset uusista jäänmurtajista seuraavalla hallituskaudella ovat välttämättömiä.