Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Väylien kunnossapito tulee nähdä ympäristötekona.
Logistiikan toimivuus ja kustannustehokkuus ovat metsäteollisuudelle keskeisiä kilpailukykytekijöitä.
Metsäteollisuuden kuljetukset Suomen sisällä ovat noin 80 miljoonaa tonnia vuodessa, josta 75-80 % on tiekuljetuksia ja loput pääosin rautatiekuljetuksia. Toimialan tuotannosta vientiin menee yli 70 %, ja merikuljetusten osuus viennistä on yli 90 %. Kuljetusketjun alkupäässä iso osa kuljetuksista on alemmalla tiestöllä mukaan lukien yksityis- ja metsätiet, ja raakapuuta kulkee paljon myös vähäliikenteisillä radoilla.
Afryn selvitys: Liikenteen päästöohjauksen vaikutus Suomen vientiteollisuudelle 2030.
Hallituksen esitys eduskunnalle laiksi raideliikennelain muuttamisesta annetun hallituksen esityksen täydentämisestä.
Valtioneuvoston selvitys: Meriliikennettä koskevien 55-valmiuspaketin ehdotusten vaikutuksista
Vahva tuki ammattidieselille auto- ja tiealan sekä kaupan järjestöiltä.
Talvimerenkulun kilpailuhaitta hyvitettävä EU:n ilmastotoimissa
Suomen merikuljetusten kustannukset voivat kasvaa verrokkimaita enemmän.
AKT:n lakosta on aiheutumassa suuret menetykset metsäteollisuudessa. Toimimatonta työrauhajärjestelmää on uudistettava.
Tieliikenteen kansalliselle päästökaupalle ei ole Suomessa tarvetta