UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen Metsäteollisuus ry:n puheenjohtajaksi 2006

Metsäteollisuus ry:n hallituksen ja työvaliokunnan kokoonpanot vuonna 2006 ovat liitteenä tekstin lopussa.

Metsäteollisuus ry:n hallitus on valinnut puheenjohtajakseen vuodelle 2006 UPM-Kymmene Oyj:n toimitusjohtajan Jussi Pesosen. Varapuheenjohtajiksi valittiin Metsäliitto Osuuskunnan pääjohtaja Kari Jordan sekä Stora Enso Oyj:n johtaja Kai Korhonen.

Työvaliokuntansa muiksi jäseniksi hallitus valitsi toimitusjohtaja Matti Jaakolan, Georgia-Pacific Nordic Oy, toimitusjohtaja Kalle Kantolan, Haapajärven Ha-Sa Oy, toimitusjohtaja Jyri Nenosen, Kinnaskoski Oy, toimitusjohtaja Sverre Norrgårdin, Myllykoski Oyj, sekä toimitusjohtaja Sari Rämön, SCA Packaging Finland Oy. Korhonen, Nenonen ja Rämö ovat työvaliokunnassa uusia jäseniä.

Metsäteollisuus ry:n hallituksen uusiksi jäseniksi yhdistyksen syyskokous valitsi toimitusjohtaja Jussi Aineen, Puustelli Group Oy, johtaja Kai Korhosen, Stora Enso Oyj, toimitusjohtaja Aarno Laukkasen, Stromsdal Oyj, toimitusjohtaja Risto Mätäsahon, PRT-Forest Oy, toimitusjohtaja Jyri Nenosen, Kinnaskoski Oy, sekä varatoimitusjohtaja Kari Nikkasen, Olavi Räsänen Oy. Hallituksen jäsenvahvuudeksi päätettiin 32 henkeä.

Metsäteollisuus ry:n edustajiksi Elinkeinoelämän keskusliiton EK:n hallitukseen vuodeksi 2006 yhdistyksen syyskokous päätti ehdottaa Metsäliiton Kari Jordania, Haapajärven Ha-Sa:n Kalle Kantolaa, Stora Enson Kai Korhosta sekä UPM:n Jussi Pesosta. Jordania ja Pesosta päätettiin ehdottaa myös EK:n työvaliokuntaan.

Metsäteollisuus ry:n syyskokous ja hallituksen kokous pidettiin perjantaina 18. marraskuuta Helsingissä.

Timo Poranen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry
puh. (09) 132 6600, etunimi.sukunimi@forestindustries.fi

Metsäteollisuus ry:n hallitus ja työvaliokunta vuonna 2006 (23 kilotavua)