Tomi Salo nimitetty Metsäteollisuus ry:n metsä- ja ympäristöjohtajaksi

Metsäteollisuus ry:n hallitus on tänään nimittänyt MMM, YTK Tomi Salon, 36, järjestön metsä- ja ympäristöjohtajaksi 18.5.2011 alkaen.

Tomi Salo on toiminut viimeksi L&T Biowatin toimitusjohtajana ja sitä ennen yrityksen puunhankinnasta vastaavana metsäpalvelujohtajana. Aiemmin Salo on työskennellyt myös toimialapäällikkönä Koneyrittäjien liitossa.

"Tomi Salolla on laaja kokemus metsäteollisuuden ja bioenergiantuotannon puunhankinnasta ja siihen liittyvästä edunvalvonnasta. Hän vahvistaa kokemuksensa ansiosta vaikuttamistamme erityisesti painopisteenä olevan kotimaan metsäpolitiikan osalta", sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

"Uusiutuvan energian tavoitteiden saavuttamiseksi on erittäin tärkeää varmistaa, että oikea puu ohjautuu oikeaan käyttöön. Jatkossa on pystyttävä löytämään entistä toimivampi tasapaino sekä puuta jalostavan teollisuuden että energiantuotannon ja metsänomistajien tarpeiden välillä", sanoo Tomi Salo.

Lisätietoja antavat:

Tomi Salo, puh. 045 – 875 8911