Timo Jaatisesta Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja

Metsäteollisuus ry:n hallitus on tänään valinnut VTM Timo Jaatisen, 41, järjestön uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän siirtyy metsäteollisuuteen Suomen Satamaliiton toimitusjohtajan tehtävistä alkuvuonna 2010.

Metsäteollisuus ry:n hallitus on tänään valinnut VTM Timo Jaatisen, 41, järjestön uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän siirtyy metsäteollisuuteen Suomen Satamaliiton toimitusjohtajan tehtävistä. Jaatinen aloittaa Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtajana alkuvuonna 2010.

"Timo Jaatisen vahva edunvalvontatausta, monipuolinen suomalaisen elinkeinoelämän ja yhteiskunnan tuntemus sekä kokemus EU-vaikuttamisesta ja toiminnasta eurooppalaisissa elinkeinoelämän järjestöissä antavat hänelle hyvät edellytykset toimia Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtajana", sanoo järjestön hallituksen puheenjohtaja, pääjohtaja Kari Jordan.

"Toimitusjohtajan keskeisenä tehtäväkenttänä tulee olemaan metsäteollisuuden toimintaympäristöön vaikuttaminen siten, että Suomeen saadaan kilpailijamaihin verrattuna tasavertaiset toimintaolosuhteet. Samalla on tärkeää vahvistaa alan menestymisen edellytyksiä, jotta maahamme voi syntyä nykyisten biotuotteiden rinnalle uutta uusiutuvaan raaka-aineeseen perustuvaa liiketoimintaa. Suomi tulee olemaan merkittävä metsäteollisuusmaa myös tulevaisuudessa", jatkaa Jordan.

"Metsäteollisuuden kilpailukyvyn vahvistaminen on erittäin tärkeää koko Suomen taloudelle. Taantumasta nouseminen edellyttää, että vientialojen toimintaympäristöstä huolehditaan ja rakennetaan samalla Suomelle tulevia menestymisen mahdollisuuksia. Suurin osa metsäteollisuuden tuotteista menee vientiin, mikä korostaa myös kustannustehokkaan kuljetus- ja logistiikkasektorin merkitystä", sanoo Metsäteollisuus ry:n tuleva toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

Ennen Suomen Satamaliiton toimitusjohtajan tehtäviä Timo Jaatinen on toiminut Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimitusjohtajana sekä Elintarviketeollisuusliiton yhteiskuntasuhteista ja liiketoimintaprosessista vastaavana johtajana. Lisäksi hän on toiminut ministerin erityisavustajana eri ministeriöissä.

Lisätietoja antavat:

Kari Jordan, Metsäteollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 465 4262 (Metsäliitto-konserni, pääjohtajan sihteeri Riitta Laitinen)

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Suomen Satamaliitto ry, puh. 09 – 771 2274

Timo Jaatinen, CV