SLS ja Metsäteollisuus ry: Svenska litteratursällskapet i Finland rf (SLS) ostaa Metsäteollisuus ry:n kiinteistön Helsingin Kruununhaassa

Metsäteollisuus ry ja Svenska litteratursällskapet rf allekirjoittivat 8.5.2012 sopimuksen kiinteistökaupasta, jolla 92 prosenttia Metsäteollisuus ry:n omistamista osakkeista taloyhtiö Snellmaninkatu 13:sta siirtyy SLS:n omistukseen.

Kauppaan sisältyy 7315 neliömetriä toimitilaa, josta SLS jatkossa tulee käyttämään noin 1000 neliömetriä, loput vuokrataan.

– SLS on etsinyt sopivaa kiinteistöä läheltä SLS-taloa osoitteessa Ritarinkatu 5. Olemme erittäin tyytyväisiä tähän ratkaisuun, sanoo SLS:n toimitusjohtaja Dag Wallgren.

Kauppa on taloudellinen sijoitus joka täydentää SLS:n kiinteistöomistusta yhdistyksen sijoituspolitiikan mukaisesti. Talo sijaitsee erinomaisella paikalla Helsingin ydinkeskustassa.

Metsäteollisuus ry jatkaa vuokralaisena

– Olemme tyytyväisiä siihen, että toimitilakysymykseen on löytynyt pitkäjänteinen ratkaisu ja uusi omistaja, joka on sitoutunut kiinteistön kehittämiseen. Metsäteollisuus ry:n edunvalvontatyöhön kiinteistökauppa ei juurikaan tuo muutoksia, sillä järjestö pysyy nykyisissä toimitiloissa pitkäaikaisella vuokrasopimuksella, sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

SLS:n toiminnalle suuri merkitys

SLS:lle kauppa merkitsee, että toiminta voidaan keskittää kahteen pisteeseen Helsingissä, nykyisistä eri osoitteista Kruununhaan alueella.

SLS:n toiminta Ritarikadun talossa tulee jatkumaan yleisölle suuntautuneena palvelu- ja toimipisteenä. Arkistopalvelu sekä yleisötilaisuudet, esitelmäillat ja tieteelliset esitelmät järjestetään jatkossakin Ritarikatu 5:ssä.

Dag Wallgren, toimitusjohtaja, Svenska litteratursällskapet i Finland rf, puh. 040 522 4648
Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, puh. 09 132 6600