PUUSEPÄNTEOLLISUUS RY: Puusepänteollisuuteen uusi työehtosopimus

Puusepänteollisuuden työehtosopimuksesta on päästy neuvottelutulokseen. Kahden vuoden ja neljän kuukauden pituisen sopimuksen kustannusvaikutus on 9,5 prosenttia. Sopimukseen sisältyy lukuisia tuottavuutta ja joustavuutta lisääviä uudistuksia.

Puusepänteollisuus ja alan työntekijöitä edustava Puuliitto ovat päässeet neuvottelutulokseen alan uudesta työehtosopimuksesta. Kahden vuoden ja neljän kuukauden pituisen sopimuksen kustannusvaikutus on 9,5 prosenttia. Sopimukseen sisältyy lukuisia tuottavuutta parantavia ja joustavuutta lisääviä uudistuksia.

Puusepänteollisuuden palkkoja korotetaan sopimuskauden 22.10.2007 – 31.1.2010 aikana kolme kertaa. Yleiskorotusten lisäksi maksetaan kolme työpaikkakohtaista erää.

Kustannusten nousun vastapainoksi työehtosopimukseen sisältyy tuottavuutta parantavia ja toiminnan joustavuutta lisääviä työaikajärjestelyjä. Alalla otetaan käyttöön mm. työntekijöiden työaikapankki, keskimääräinen työaika sekä uusia vuosiloma- ja pekkaspäiväjärjestelyjä.

Puusepänteollisuus ry on alan etujärjestö, johon kuuluu merkittävä osa maamme huonekaluteollisuudesta sekä keittiökaluste-, tilauskaluste-, ikkuna- ja oviteollisuudesta. Puusepänteollisuus ry:llä on noin 80 jäsenyritystä, joiden palveluksessa on yhteensä noin 7 000 henkeä. Työmarkkina-asioissa Puusepänteollisuus ry toimii yhteistyössä Metsäteollisuus ry:n kanssa.

Lisätietoja antaa:

Juha Mutru, työmarkkinapäällikkö, puutuoteteollisuus ja metsäala, Metsäteollisuus ry, puh. 09 – 132 4457