Pro asettaa lakkoilullaan yhden yrityksen kohtuuttomaan tilanteeseen

Ammattiliitto Pro asettaa lakollaan yhden yrityksen täysin kohtuuttomaan tilanteeseen ajamalla UPM:ään kohdistuvalla lakolla koko alan työehtosopimustavoitteita.

"Ammattiliitto Pron lakko uhkaa alan toimihenkilöiden työpaikkoja Suomessa. On selvää, että kansainväliset yritykset keskittävät jatkossa tukipalveluita sinne, missä toimintaympäristö on vakaa. Lakko ei ole myöskään missään suhteessa siitä aiheutuviin vahinkoihin", sanoo Metsäteollisuus ry:n varatoimitusjohtaja Jari Forss.

"Monet suomalaiset kansainvälisesti toimivat yritykset ovat keskittäneet tukipalveluitaan Suomeen. Jatkossa yrityksien on pakko arvioida jälleen kerran tukipalveluiden eli suomalaisen työn siirtämistä ulkomaille, kun paperin toimitusketjun lakkoherkkyys on jatkuvasti tätä luokkaa", summaa Forss.

"Lakkoilemalla ei Suomen asema parane eikä työpaikkojen määrä lisäänny, vaan osapuolten on löydettävä yhdessä keinoja vahvistaa toimintaedellytyksiä", muistuttaa Forss.

Lisätietoja antaa:
Jari Forss, varatoimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, puh. (09) 132 4440, 040 570 7652
Seuraa neuvottelutilanteen etenemistä nettisivuilla: www.metsateollisuus.fi