Paperiteollisuuden toimihenkilökiistan sovittelu jatkuu: ratkaisua haettava neuvottelemalla

Metsäteollisuus ry ja Ammattiliitto Pro jatkavat tiistaiaamuna 19.4. neuvotteluja valtakunnansovittelijan toimistolla paperiteollisuuden toimihenkilöiden palkoista ja työehdoista.

"Olemme valmiita samantasoiseen ja -muotoiseen palkkaratkaisuun kuin alan muidenkin henkilöstöryhmien osalta. Tilanne ratkeaa vain ja ainoastaan neuvottelupöydässä. Toivomme, että Pro on valmis neuvottelemaan tosissaan kiistan ratkaisemisesta. Kiistan jatkumisesta ei ole etua kenellekään," kommentoi Metsäteollisuus ry:n varatoimitusjohtaja Jari Forss.

"On tärkeää päästä sopuun palkoista myös toimihenkilöiden osalta, jotta he saavat palkankorotuksensa vielä tänä keväänä, kuten muutkin henkilöstöryhmät. Lakkoilulla tilanne vain pitkittyy turhaan," jatkaa Forss.

Pron aloittama UPM:n toimihenkilöiden lakko päättyy 20.4. Pro on ilmoittanut myös Stora Enson ja Metsäliiton toimihenkilöiden kahden viikon lakosta keskiviikosta 27.4. alkaen. Lisäksi Pron ilmoittama paperiteollisuuden toimihenkilöiden ylityökielto alkoi 1.4.

Paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksen piiriin kuuluu runsaat 3 000 henkilöä.

Lisätietoja antaa:
Jari Forss, varatoimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry,
puh. 09 132 4440, 040 570 7652

Seuraa työmarkkinatilanteen kehitystä verkkopalvelujemme etusivulta.