Paperiteollisuuden toimihenkilöiden tes-neuvottelut katkesivat – Metsäteollisuus valmis jatkamaan neuvotteluja

Metsäteollisuus ry ja Toimihenkilöunioni ovat neuvotelleet paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimuksesta. Nykyinen sopimus päättyy toukokuun lopussa.

Metsäteollisuus on valmis tekemään Toimihenkilöunionin kanssa työehtosopimuksen samoilla ehdoilla kuin muidenkin metsäteollisuuden työntekijäliittojen kanssa on jo aiemmin tehty.

Toimihenkilöunionin palkka- ja muut vaatimukset ovat ylittäneet huomattavasti sen tason, millä työehtosopimuksia on tällä neuvottelukierroksella tehty.

"Olemme Toimihenkilöunionin kanssa käyneet huolellisesti läpi kaikki keskeiset asiat. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että eräissä tärkeissä kysymyksissä – kuten palkankorotusten taso – emme ole vielä kovinkaan lähellä yksimielisyyttä. Tärkeintä olisi nyt palata neuvottelupöytään jatkamaan keskusteluja hyvässä hengessä", sanoo Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Jari Forss.

Esimerkiksi Paperiliiton kanssa solmittiin työehtosopimus, johon sisältyy lukuisia työhyvinvointia ja rakennemuutoksessa työstä työhön siirtymistä tukevia elementtejä.

Lisätietoja antaa:

Jari Forss, puh. 040 – 570 7652