Paperiliiton laittomat lakot heikentävät metsäteollisuuden tilannetta

Paperiliiton eräiden ammattiosastojen tänään järjestämät laittomat lakot heikentävät metsäteollisuuden tilannetta edelleen.

"Jotta ala uudistuu, rakennemuutos on käytävä läpi. Muutoksen keskeltä on kuitenkin katsottava eteenpäin ja aloitettava valmistautuminen tulevaisuuden mahdollisuuksien hyödyntämiseen jo nyt", muistuttaa työmarkkinajohtaja Jari Forss Metsäteollisuus ry:stä.

"Työntekijöiden huoli työpaikkojensa säilymisestä on ymmärrettävää. Silti pitää muistaa, että kipeidenkin toimien tavoitteena on varmistaa muun henkilöstön työpaikat. Nyt on tehtävä kaikki voitava alan kilpailukyvyn parantamiseksi, jotta suomalainen metsäteollisuus voi kehittyä ja pärjätä sekä nykyisillä että uusilla tuotteilla. Uusiutuvaan luonnonvaraan perustuva metsäteollisuus tulee tarjoamaan jatkossakin työtä monelle suomalaiselle", sanoo Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Jari Forss.

Suomen massa- ja paperiteollisuudessa on noin 29 000 työntekijää ja toimihenkilöä. Suomessa toimii 40 paperi- ja kartonkitehdasta sekä 38 massatehdasta, jotka valmistavat sellua ja mekaanista massaa.

Lisätietoja antaa:

Jari Forss, työmarkkinajohtaja, puh. 040 570 7652