Mika Mäkinen nimitetty Metsäteollisuus ry:n viestintäjohtajaksi

Valtiotieteiden maisteri Mika Mäkinen (50) on nimitetty 1.4.2018 alkaen Metsäteollisuus ry:n viestintäjohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi.

Mäkinen siirtyy tehtävään sisäministeriön viestintäjohtajan paikalta. Aiemmin hän on toiminut muun muassa Helsingin Diakonissalaitoksen viestintäjohtajana, osakkaana ja konsulttina viestintätoimistoissa sekä toimittajana.

”Mika Mäkisellä on laaja-alainen kokemus viestinnän eri sektoreilta ja viestinnän johtamisesta haasteellisissa tilanteissa. Hän on taitava viestinnän strateginen hyödyntäjä ja uudistaja. Tämä tukee hyvin metsäteollisuuden edunvalvontaa ja entistä vahvemman maineen rakentamista”, Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen sanoo.

”Suomalaisen metsäteollisuuden tulevaisuuden mahdollisuudet ovat erittäin innostavat. Haluan liittyä mukaan rakentamaan menestystarinaa – tarinaa, josta jokainen suomalainen voi olla ylpeä”, Mika Mäkinen toteaa.

Metsäteollisuus ry:n edellinen viestintäjohtaja Anne Pirilä siirtyi sähkönsiirtoyritys Carunan palvelukseen.

Lisätietoja antavat:
Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, p. 09 132 6600