Metsäteollisuus tukee peruskoulujen teknisen työn opetusta laadukkaalla puutavaralla

Metsäteollisuus antaa sadalle peruskoululle sadan euron arvoisen lahjakortin, jolla koulut voivat ostaa opetuskäyttöönsä laadukasta puutavaraa.

Metsäteollisuus haluaa antaa tunnustusta peruskoulujen teknisen työn opetukselle ja hyvin toimivalle koulutusjärjestelmälle. Nuorten tietämys puun, uusiutuvan luonnonvaran, ominaisuuksista ja käyttömahdollisuuksista on Suomelle arvokasta pääomaa. Nuorten kädentaidot ja harrastuneisuus ovat arvossaan, kun uusiutuvaa puuta jalostetaan tuotteiksi niin moderneihin kuin perinteisiinkin käyttötarkoituksiin.

Kouluilta tulleet kommentit kertovat, että teknisiin töihin osoitettu lisäpanostus on tarpeen:

"Tuntuu hyvältä, että maamme perusteollisuuteen kuuluva metsäteollisuus muistaa meitä jalostuksen ’alkiotason’ toimijoita."

"Hienoa, että metsäteollisuus on tälläkin tavoin luomassa yhteistyötä koululaitoksen kanssa. Tietoja ja materiaalia metsäteollisuudesta sekä metsien hyödyntämisestä, hoidosta ja suojelusta on vuosien mittaan virrannut kouluille kiitettävästi."

"Mukava joululahja koulullemme!"

"Loistavaa!! Puisevaa talvenjatkoa ja hyvää joulua!"

"Lahjakortti mahdollistaa laadukkaiden materiaalien hankinnan myös pienelle erityiskoulullemme, jossa varat yleensä menevät erityiskirjoihin ja kalliisiin oppimisvälineisiin."

Metsäteollisuus ja Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö ilmoittivat kouluille lahjakortin hakumahdollisuudesta Opettaja-lehdessä marraskuussa. Ilmoitus poiki yli tuhat innostunutta yhteydenottoa eri puolilta Suomea.

Metsäteollisuus toivottaa koululaisille ja opetusalan ammattilaisille hyvää joulua ja menestyksellistä uutta vuotta!

22.12.2005

Ahti Fagerblom, asiamies, Metsäteollisuus ry