Metsäteollisuus ry:n Anne Brunila: Hallituksen veropäätös suuren mittaluokan toimenpide puukaupan vauhdittamiseksi ja kustannustason hillitsemiseksi

Puunmyyntitulojen määräaikainen ja mittava verohuojennus on erittäin myönteinen päätös ja osoittaa, että hallitus on ottanut metsäteollisuuden raaka-ainepulan vakavasti.

Päätös on myös signaali hallituksen vahvasta tahtotilasta huolehtia metsäteollisuuden toimintaedellytyksistä Suomessa. ”Samaa positiivista tahtotilaa tarvitaan nyt kaikilta metsäsektorin osapuolilta, jotta metsäteollisuus voi jatkossakin luoda hyvinvointia laajasti eri puolilla Suomea”, toteaa Brunila.

Brunila toivoo, että hallituksen veropäätös vauhdittaa kotimaista puukauppaa nopeasti ja tuo merkittävästi lisää puuta markkinoille. ”Puun tasaisen saatavuuden ohella raaka-aineen kustannustaso on kyettävä pitämään kilpailukykyisellä tasolla. Hallituksen veropäätöksen pitäisi heijastua myös puun hintaan”, Brunila painottaa.

Lisätietoja 23.7. klo 11-13:
toimitusjohtaja Anne Brunila,
Metsäteollisuus ry,