Metsäteollisuus ry vahvistaa organisaatiotaan

Filosofian tohtori Maarit Lindström on nimitetty Metsäteollisuus ry:n johtajaksi ja pääekonomistiksi 26.1.2017 alkaen. Hänestä tulee myös järjestön johtoryhmän jäsen.

Lindström siirtyy tehtävään OP Ryhmän ekonomistin tehtävästä. Tätä ennen Lindström on toiminut johtajana Keskuskauppakamarissa vastuualueenaan elinkeino- ja talouspoliittinen edunvalvonta sekä Keskuskauppakamarin pääekonomistina. Lisäksi hän on työskennellyt mm. valtioneuvoston kansliassa talousneuvoston sihteeristössä sekä tutkijana Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:ssa sekä Etlatieto Oy:ssa.

Oikeustieteen kandidaatti, LL.M. Eeva Korolainenon nimitetty Metsäteollisuus ry:n kauppapolitiikan päälliköksi 16.1.2017 alkaen. Korolainen siirtyy tehtävään Elinkeinoelämän keskusliitto EK:sta, jossa hän on toiminut mm. kauppapolitiikkaan liittyvien oikeudellisten kysymysten ja investointisopimusten parissa. Ennen EK:ta Korolainen työskenteli ulkoministeriön kauppapoliittisella osastolla sekä Euroopan komission kauppapolitiikan pääosastolla.

”Metsäteollisuus elää vahvaa uudistumisen aikaa, mikä näkyy myös edunvalvonnan vahvistamisena. Lindströmin ja Korolaisen rekrytoinnit täydentävät hienosti tiimiämme ja syventävät osaamistamme talouspolitiikkaan ja kauppapolitiikkaan liittyvissä kysymyksissä ja niihin liittyvässä edunvalvonnassa. Jatkossa osallistumme myös aiempaa aktiivisemmin näihin teemoihin liittyvään julkiseen keskusteluun”, sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen.

Toimitusjohtaja Timo Jaatinen, Metsäteollisuus ry, puh. 09 132 6660, timo.jaatinen @ forestindustries.fi

Johtaja, pääekonomisti Maarit Lindström, Metsäteollisuus ry (26.1.2017 alkaen), puh. 040 531 8262

Kauppapolitiikan päällikkö Eeva Korolainen, Metsäteollisuus ry (16.1.2017 alkaen), puh. 040 562 2304

Eeva Korolainen