Metsäteollisuus palkitsee yli tuhat abia

Metsäteollisuus palkitsee yli tuhat tämän kevään abiturientteja lehtilahjakortilla, jolla abit voivat tilata itselleen kiinnostavaa ja kierrätettävää luettavaa. Suomen jokaisesta lukiosta palkinnon saa kaksi abia. Palkittu nuori on ansioitunut joko maantieteen ja biologian tai kielten ja matemaattisten aineiden opinnoissa. Samalla metsäteollisuus haluaa antaa tunnustusta ko. aineiden ansioituneelle opetukselle Suomessa.

Metsäteollisuus pitää tärkeänä, että suomalaisten opiskelijoiden osaaminen pärjää jatkossakin kansainvälisissä vertailuissa. Nuorten tietämys luonnonvarojen kestävästä käytöstä on arvokasta pääomaa, jotta Suomi rankattaisiin tulevinakin vuosina maailman ympäristöystävällisimpiin maihin. Vahva ympäristöosaaminen on menestyvän metsäteollisuuden perusedellytyksiä.

Palkinnot luovutetaan kevätjuhlissa Metsäteollisuus ry:n, Matemaattisten Aineiden Opettajien Liitto MAOL ry:n, Suomen kieltenopettajien liitto SUKOL ry:n sekä Biologian ja maantieteen opettajien liitto BMOL ry:n onnentoivotusten myötä. Aiempina vuosina Metsäteollisuus on muistanut menestyneitä abeja kirjapalkinnoin.

Abien lisäksi Metsäteollisuus ja Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö (OKKA-säätiö) palkitsevat stipendeillä hyvästä opetustyöstä Suomen harjoittelukoulujen opettajia eri puolilta Suomea, luokanopettajien aikuiskoulutuksen opintoryhmän Kokkolan Chydenius-instituutissa ja Jyväskylän yliopistossa, Tähteenkadun koulun erityiskoulun henkilökunnan sekä Merikosken ammatillisen koulutuskeskuksen. Stipendit käytetään opetuksen kehittämiseen.

Metsäteollisuus toivottaa opiskelijoille ja opetusalan ammattilaisille hyvää kesää.

Ahti Fagerblom, asiamies, Metsäteollisuus ry
puh. (09) 132 6667, etunimi.sukunimi@forestindustries.fi