Metsäteollisuus esittäytyy tulevaisuuden osaajille Metsämessuilla

Metsäteollisuus esittäytyy yhdessä alan muiden toimijoiden kanssa koululaisille ja kertoo alan monipuolisista mahdollisuuksista Metsämessuilla perjantaina 7. marraskuuta. Tapahtumaan on ilmoittautunut lähes 4 000 koululaista.

Metsämessujen koululaispäivä, perjantai, tarjoaa nuorille mahdollisuuden tutustua eri ammatteihin ja organisaatioihin sekä kiinnostavaa ohjelmaa messujen ohjelmalavalla. Tarjolla on jo valmistuneiden ja ammatissa toimivien nuorten haastatteluja, työpaikkahaastattelu -näytös, oppilaitosten esittelyä, kilpailuja ja metsäteollisuuden ammateista kertova DVD. Opettajiakaan ei ole unohdettu, vaan heille on tarjolla seminaaritilassa lyhyt katsaus metsäteollisuuden tulevaisuuden ammatteihin sekä ilmastonmuutokseen.

"Olen iloinen, että koulut ovat lähteneet mukaan näin innokkaasti," toteaa Jari Forss, Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja. "Metsäsektori kokonaisuudessaan on yksi Suomen suurimpia työllistäjiä ja erityisesti metsäteollisuus tarvitsee tulevaisuudessakin nuoria, monitaitoisia ja luovia ihmisiä. Messuilla voimme kertoa tulevaisuuden osaajille, että metsäteollisuus tarjoaa monenlaisia tehtäviä eri alojen ammattilaisille," jatkaa Forss.

Lauantaina ja sunnuntaina on tarjolla monipuolista oheisohjelmaa metsäasioista kiinnostuneille pääkaupunkilaisille. Seminaarissa on perustietoa uusille metsänomistajille, lavalla haastatellaan alan vaikuttajia ja keskustellaan metsäpaneelissa. Työnäytöksissä on muun muassa sahan huoltoa ja puun taimien istutusta. Väliin mahtuu myös virkistävää musiikkia.

Metsämessut järjestetään nyt toista kertaa osana Vihreää Viikonloppua johon kuuluu kolme tapahtumaa: Kädentaito, Elävä Maaseutu ja Metsä. Koko metsäala on hyvin edustettuna messuilla ja valmiina kertomaan avoimesti osaamisestaan.