Metsäteollisuuden biojalostamot vahvasti mukana Kemian päivillä

Kemian päivät järjestetään 27.-29.5.2009 Helsingin Messukeskuksessa. Metsäteollisuus on ohjelmassa vahvasti mukana keskiviikkona ja torstaina 27.-28.5.

Kemian osaaminen ja sen sovellukset ovat nousseet merkittävään osaan kehitettäessä metsäteollisuuden uusia ratkaisuja, joista esimerkkejä ovat biojalostamot, nanosellu, biopolttonesteet ja toiminnalliset pakkaukset. Metsäteollisuuden kaksipäiväinen teemakokonaisuus onkin keskeisen osa Kemian päivien ohjelmaa.

Keskiviikon aiheena on kemian lisäarvo metsäteollisuudessa. Puhujina ovat mm. Metsäklusteri Oy:n toimitusjohtaja Christine Hagström-Näsi, Kemira Oyj:n kehitys- ja teknologiajohtaja Mikael Svedman sekä UPM:n teknologiajohtaja Markku Karlsson.

Torstain aiheita ovat uudet avaukset metsäbiomassan jalostukseen sekä tulevaisuuden teknologiat ja arvoketjut. Äänessä ovat mm. Metsäklusteri Oy:n biojalostamo-ohjelman ohjelmapäällikkö Niklas von Weymarn, Neste Oil Oyj:n T&K-päällikkö Jukka-Pekka Nieminen ja Åbo Akademin professori Bjarne Holmbom.

Kemian päivät järjestetään nyt ensimmäistä kertaa maksuttomana luentotilaisuutena.