Maailmanluokan osaamista nyt ja tulevaisuudessa

Kasvavan ja uudistuvan metsäteollisuuden toiminnan painopisteet ja työtehtävät muuttuvat, mikä avaa mahdollisuuksia osaajille.

Osaamisen ja koulutuksen merkitys yritysten ja yhteiskunnan strategisena menestystekijänä kasvaa jatkuvasti. Koulutusta on kehitettävä työelämän tulevia tarpeita ennakoiden, jotta osaamispääoma vahvistuu. Ilman osaajia suomalaisesta puusta ei synny asiakkaiden ja kuluttajien tarvitsemia tuotteita ja uusia innovaatioita.

Metsäteollisuus kehittää alan koulutusta ja osaamista yhdessä korkeakoulujen, oppilaitosten ja viranomaisten kanssa. Tänä syksynä opintonsa aloittavat ensimmäiset prosessiteollisuuden perustutkinnon opiskelijat. Uusi tutkinto yhdistää paperi-, levy-, saha- ja kemianteollisuuden perustutkinnot uudeksi tutkinnoksi.

Tavoitteet metsäteollisuuden koulutukselle on koottu Maailmanluokan osaamista nyt ja tulevaisuudessa-julkaisuun. Julkaisuun voit tutustua tämän linkin takaa.