Kiinteiden biopolttoaineiden standardisoinnin SFS-käsikirjat julkaistu

SFS-käsikirjat on tarkoitettu kiinteiden biopolttoaineiden tuottajille, toimittajille ja käyttäjille sekä alan laitevalmistajille biopolttoaineiden luokitteluun ja laadunvarmistukseen.

Molemmat käsikirjat kattavat kaikki käyttäjäryhmät ja kaikki tärkeimmät markkinoilla olevat kiinteät biopolttoaineet. Kiinteitä biopolttoaineita tuotetaan puu-, kasvi-, hedelmäbiomassasta tai niiden seoksista ja sekoituksista. Kiinteitä biopolttoaineita ovat muun muassa briketit, pelletit, puuhake ja -murske, kuori, sahanpuru, kutterinlastut, polttopuu, energiajyvät ja oliivikivet.

SFS-käsikirja 1
Käsikirjan ensimmäiseen osaan on koottu terminologia, luokitusjärjestelmät ja laadunvarmistus sekä analyysitulosten muuntaminen eri ilmoittamisperustoille.

SFS-käsikirja 35-1, 1. painos, 2012. A5-koko, noin 500 sivua. Hinta 190 euroa (+ alv 9 %).

SFS-käsikirja 2
Toinen käsikirja sisältää terminologian, näytteenoton ja näytteen esikäsittelyn, fysikaaliset ja mekaaniset testimenetelmät sekä analyysitulosten muuntamisen eri ilmoittamisperustoille.

SFS-käsikirja 35-2, 1. painos, 2012. A5-koko, noin 400 sivua. Hinta 180 euroa (+ alv 9 %).

Käsikirjoja voi tilata SFS:stä:
www.sfs.fi tai sales(at)sfs.fi tai puhelimitse (09) 1499 3353

Standardit ja käsikirjat ovat tekijänoikeuslain suojaamia teoksia. Suomen Standardisoimisliitto SFS ry:llä on SFS-standardien ja -käsikirjojen tekijänoikeus.

Lisätietoja standardeista:
Jouni Valtanen, Metsäteollisuus ry