Jyrki Hollmén Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi

OTK Jyrki Hollmén on nimitetty Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajaksi ja johtoryhmän jäseneksi.

Hollmén siirtyy tehtävään Kemianteollisuus ry:n työmarkkinajohtajan paikalta. Aiemmin hän on toiminut johtaja- ja asiantuntijatehtävissä Elinkeinoelämän keskusliitossa sekä Teollisuuden ja Työnantajain Keskusliitossa.

Jyrki Hollménilla on erittäin laaja-alainen ja pitkäaikainen kokemus työmarkkinoiden toiminnasta ja vaikuttamisesta työ- ja sosiaalilainsäädäntöön. Työmarkkinoilla on siirrytty vientivetoisiin alakohtaisiin neuvotteluihin, ja tässä tilanteessa Jyrki Hollménin vankka osaaminen vahvistaa metsäteollisuuden itsenäistä työmarkkinatoimintaa, Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Jaatinen sanoo.

– Suomalaisen metsäteollisuuden tulevaisuuden mahdollisuudet näyttävät poikkeuksellisen innostavilta. Moni globaali trendi tukee voimakkaasti alan kiinnostavuuden kasvua. Olen tehnyt pitkän uran Etelärannassa, nyt on aika tarttua uusiin haasteisiin, Hollmén toteaa.

Hollmén ottaa uuden tehtävän vastaan myöhemmin ilmoitettavana ajankohtana. Siihen saakka Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtajan tehtävää hoitaa työmarkkinapäällikkö Kimmo Kurki.

Timo Jaatinen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry, p. 09 132 6600