Metsäteollisuus ry:n FSC-sertifiointipäällikkö Janne Näräkkä on valittu kansainvälisen FSC:n hallitukseen kaudelle 2020–2023. Näräkkä on koulutukseltaan metsänhoitaja. FSC on vuonna 1994 perustettu globaali metsäsertifiointijärjestelmä, jonka mukaan on sertifioitu noin 200 miljoonaa hehtaaria metsää eri puolilla maailmaa.

Näräkkä tulee edustamaan järjestön 12-henkisessä hallituksessa pohjoista talouskamaria yhdessä kanadalaisen Alan Thornen (Rayonier Advanced Materials) kanssa. Näräkkä seuraa tehtävässä ruotsalaista Hans Djurbergiä (SCA), joka luopuu paikastaan kuluvan vuoden lopulla sääntömääräisen kahden kauden (2012–2019) jälkeen. Näräkkä on ensimmäinen tehtävään valittu suomalainen FSC:n historiassa.

Näräkkä on työskennellyt Metsäteollisuus ry:ssä vuodesta 2016 ja tätä ennen 9 vuotta pohjoismaisten metsänomistajien ja MTK:n palveluksessa. Valintansa seurauksena Näräkkä siirtyy metsäteollisuusyritysten muodostaman hankekonsortion palvelukseen toimipaikkanaan Stora Enso. Hallituskausi alkaa 1.1.2020.

Janne Näräkkä, FSC-sertifiointipäällikkö, Metsäteollisuus ry, puh. 050 524 1898, janne.narakka@forestindustries.fi