Harjoittelijoiden ja kesätyöntekijöiden pääsy tehtaille tärkeää

Metsäteollisuus ry on rajannut harjoittelijat ja kesätyöntekijät työsulun ulkopuolelle, mutta Paperiliitto aikoo estää heitä tulemasta tehtaalle ja tekemästä siellä töitä. Harjoittelijoiden pääsy tehtaille on tärkeää, jotta he pystyvät edistämään opintojaan. Monen opiskelijan opintoihin kuuluu pakollinen työharjoittelu.

"Harjoittelijat ja kesätyöntekijät tarvitsevat kokemusta työelämästä. Monille se on jopa opintojen edistymisen ehto. Siksi on tärkeää, että harjoittelijat ja kesätyöntekijät saavat tehdä niitä töitä, joita työnantaja pystyy heille osoittamaan. Paperiliiton olisi nyt kannettava vastuuta tulevaisuuden osaajista ja heidän opintojensa etenemisestä päästämällä heidät tehtaalle", sanoo Metsäteollisuus ry:n toimitusjohtaja Timo Poranen.

Metsäteollisuus tarjoaa Suomessa eniten teollisia harjoittelu- ja kesätyöpaikkoja. Sellu- ja paperiteollisuudessa sekä sahateollisuudessa on vuosittain tarjolla noin 5000 harjoittelu- ja kesätyöpaikkaa.

Timo Poranen, toimitusjohtaja, Metsäteollisuus ry
puh. (09) 132 6600, etunimi.sukunimi@forestindustries.fi