Muistiinpanovälineet

Ammattiliitto Pro yrittää vaikeuttaa vientiä – työtaistelutoimet pitää perua viipymättä

Ammattiliitto Pro jätti tiistaina lakkovaroituksen ja ilmoitti ylityökiellosta. Toimet tulee perua viipymättä.

Ammattiliitto Pro on ilmoittanut Metsäteollisuus ry:lle tiistaina alkavasta ylityökiellosta ja lakosta, joka koskee Metsäteollisuus ry:n jäsenyrityksissä työskentelevää 2 400 paperiteollisuuden toimihenkilöä.

Lakko alkaa keskiviikkona 17.1. kello 06.00 ja päättyy 24. tammikuuta kello 06.00.

Paperiteollisuuden toimihenkilöiden työehtosopimus päättyi 30.11.2017, eikä neuvotteluissa ole saavutettu ratkaisua osapuolten kesken.

Metsäteollisuus pitää välttämättömänä, että myös toimihenkilöiden sopimukseen tehdään työntekijäsopimusta vastaavia tuottavuutta parantavia muutoksia.

”On valitettavaa, että Ammattiliitto Pro ei pystynyt tässäkään tapauksessa ratkaisemaan asioita omassa neuvottelupöydässä, vaan siirtää kokonaisuuden valtakunnansovittelijalle. Lakon aloittaminen on vastuutonta juuri nyt, kun vienti on lähtenyt vetämään”, sanoo Metsäteollisuus ry:n työmarkkinajohtaja Nina Pärssinen.

Lisätiedot: työmarkkinajohtaja Nina Pärssinen, Metsäteollisuus ry, puh. 040 503 2353