Ahtaajien laiton lakko pysäyttää jälleen metsäteollisuuden kuljetukset

Juuri kun on saatu asiakkaat vakuutettua siitä, että kuljetukset Suomesta toimivat, AKT:n laiton pysäyttää metsäteollisuuden kuljetukset jälleen. Perjantaina päättyneen AKT:n kahden viikon lakon jälkien selvittely viivästyy ja lisää satamien kaaosta.

"Juuri kun on saatu aikaan sovintoratkaisu, AKT käynnistää laittoman työnseisauksen. Tämä osoittaa suoranaista suomalaisen sopimusjärjestelmän halveksuntaa. Kun kuljetukset jälleen pysähtyvät, suman purkaminen ja tuotteiden toimittaminen vientiasiakkaille viivästyy merkittävästi. Toistuvat lakot syövät suomalaisten tehtaiden toimintamahdollisuuksia", sanoo Metsäteollisuus ry:n varatoimitusjohtaja Jari Forss

Lisätietoja antaa:
Jari Forss, puh. 09 – 132 4440, 040 570 7652

www.metsateollisuus.fi

Taustatietoa toimituksille:
Suomessa toimii 50 sellu-, paperi- ja kartonkitehdasta, noin 170 teollisen mittakaavan sahaa sekä 15 levytehdasta. Puun jalostus työllistää koko klusterissa noin 200 000 suomalaista ja sen taloudellisen jalanjäljen vaikutuspiirissä on noin 500 000 suomalaista.

Viestintäkontakti:
Helena Aatinen, viestintäjohtaja, puh. 09 – 132 6645 tai 040 548 6675